NOVI LANCER SEDAN - Strana 2

NOVI LANCER SEDAN - Strana 2

VISOKO POREKLO

Lancer Sport Sedan nudi savršeni spoj: prelepo telo koje obavija konstrukciju kojoj po snazi nema premca. Stvaranje jakih automobila nama je u krvi, a Lancer je već punih 35 godina u samom vrhu automobilskog sporta i to u najzahtevnijoj disciplini koja postoji: reli trkama.

Naši automobili dokazali su svoju snagu brzinom i neoborivom postojanošću, što su osobine koje se dobijaju isključivo primenom najviših standarda. Lancer Sport Sedan uveliko se oslanja na načela Mitsubishi-jeve dizajnerske filozofije – moderan japanski stil, ali i na sportske uspehe svojih prethodnika i ugled građen 35 godina.

Mitsubishi Motors Corporation na trkama je prisutna već dugo: prvi je šampion kuće bio model Lancer 1600 GSR iz 1973., pobednik niza dugačkih relija u Africi i Australiji (East African Safari, Bandama, Southern Cross), njegov naslednik, super-popularni Lancer EX 2000 Turbo u trkama je dominirao u 1980-ima, a legendarni Lancer Evolution vlada trkačkim pistama od 1992.

 

Modeli Lancer nove generacije poštuju i slede originalnu filozofiju te serije, u kojoj su čak i osnovni modeli vrlo blizu najboljim modelima spremnim za trke (odnosno modelima 1600 GSR i EX 2000 Turbo), te se odlikuju duhom kojeg modeli Mitsubishi nisu imali godinama, ipak koji se s modelima Lancer Sedan i Lancer Evolution vraća u punom sjaju. Dizajniran u evropskom studiju za dizajn -”Mitsubishi Motors Corporation” u Treburu pored Frankfurta u Nemačkoj, Lancer Sport Sedan deli jedinstven duh s vrhunskim konceptnim modelima Concept-Sportback (Frankfurt Auto Show 2005.) i Concept-X (Tokyo 2005.), takođe dizajniranima u Evropi.

Niski profil, dugački poklopac motora i kratki zadnji deo, širok razmak između točkova, klinast oblik, tekuće linije stakala, kao i jasne linije karoserije i savršenstvo detalja (poput obrva prednjih svetlosnih grupa ili uklapanja zadnjih kombinovanih svetlosnih grupa u bočni profil) daju značajnije novu sportskiju notu sedanu.

Kao i ostali modeli serije Lancer, Sedan ima karakterističnu nagnutu prednju rešetku Jet Fighter smeštenu između duboko usađenih prednjih svetlosnih grupa, (konačan izgled razlikuje se od modela do modela, a Lancer Sport Sedan osnovni je model linije Lancer sa hromiranom rešetkom). Dizajn Jet Fight rešetke nadahnut je izgledom mlaznica iz aviona, a prisutna je i na ostalim Mitsubishi-jevim modelima.

 

Sportski duh modela Lancer Sport Sedan naglašen je i dizajnom instrumenata na preglednoj i čistoj upravljačkoj konzoli za koje su dizajneri inspiraciju pronašli u klasičnim evropskim automobilima. Krug upravljača prilično je robustan, a presvučen je finom kožom (zavisno od verzije) i još je jedan detalj koji podseća na dinamičnost modela Lancer.

Automobil za vožnju

Nova generacija Lancer-a deveta je po redu od prve serije iz 1973., a ima dosad najduži razmak osovina i najširi razmak između točkova, ali od najbližeg je prethodnika sveukupno ipak nešto kraći.

Prednji i zadnji razmak između točkova povećan je za 60 mm i sad iznosi 153 mm, a osnova je izvanrednih sposobnosti i jednostavnosti upravljanja. Razmak između osovina iznosi 263.5 cm – povećan je sa 260 cm – a ukupna je širina povećana sa 171.5 cm na 176 cm. Dužina automobila povećana je za 36 cm i sad iznosi 457 cm, pa Lancer Sedan sad bolje leži na putu, a najimpresivniji je s točkovima od 18'', još uvek prilično retkim u ovom sektoru (dostupnost zavisi od tržišta).

Izrazita robustnost strukture modela Lancer Sedan postignuta je između ostalog upotrebom čvrstog čelika, a omogućila je ugradnju sportskog podvoza koje garantuje stabilnu vožnju. U poredjenju sa prethodnom generacijom Lancera, nova serija ima torzionu čvrstoću veću za 56%, kao i uzdužnu čvrstoću veću za 50% - što je čini moćnijom i od modela Lancer Evolution IX.

 

Mitsubishi Motors je poboljšao kalibraciju vešanja čime su vozne sposobnosti ovog sedana dovedene na sportski nivo kakav se i očekuje od automobila ovakvog ugleda i nasleđa:

  • Prednje vešanje MacPherson i opruge sa pljosnatim čeličnim krstom koje su zbog svoje izdržljivosti važan element stabilnosti i preciznosti upravljanja. Nezavisno zadnje vešanje takođe doprinosi sveukupnoj stabilnosti i preciznosti upravljanja.
  • Na evropskom tržištu Lancer Sedan je dostupan u normalnoj verziji i u verziji sa sportskom karoserijom koja uključuje šire stabilizatore (21 mm umesto 20 mm), drugačiji odnos opruge i apsorpcije udara (novi Lancer: 2.8 kgf/mm – stari Lancer: 2.2 kgf/mm), prednji učvršćivač (strut-bar) koji povećava bočnu rigidnost i omogućava precizniji odgovor upravljača, te točkove prečnika 18'' i gume 215/45 R18 (dostupnost zavisna od tržišta i modela).
  • Precizan i izbalanisran hidraulički rack-and-pinion sistem upravljanja (zupčana letva; osim s motorom 1.5 kod kojeg je sistem električni) s malim okretom (5.0 m).
  • Kočioni sistem sa prednjim diskovima od 15'' i zadnjim diskovima od 14'', sistemima ABS, EBD, MATC (ESP + T/C) i Brake Assist (dostupnost zaisna od tržišta i modela).

Sigurnost pre svega

Uz vrhunske vozne sposobnosti, Lancer Sport Sedan garantuje i sigurnost u slučaju nesreće:

  • Za početak, Lancer je izgrađen prema dizajnu RISE – Mitsubishi-jevom Reinforced Impact Safety Evolution dizajnu koji garantuje najsigurniji mogući raspored opterećenja pri bočnom udaru ili udaru straga i kontroliše torziju strukture, poboljšavajući tako zaštitu putnika i osiguravajući zaštitu sistema čuvanja i dovoda goriva u slučaju udara sa zadnje strane.
  • Paket sigurnosne opreme modela Lancer 2008. jedan je od opsežnijih u svom segmentu i uključuje do 9 vazdušnih jastuka (dostupnost zavisi od tržišta i modela).

2 dvostruka prednja vazdušna jastuka sa sistemom SRS (supplemental restraint system) opremljenim senzorima za putnike,
2 standardna bočna vazdušna jastuka smeštena u prednjim sedištima,
2 gornja bočna vazdušna jastuka
1 vazdušni jastuk u visini kolena na vozačkom mestu.

Podsetimo da je serija Lancer građena da zadovolji standarde 5 EURO-NCAP (testovi obavljeni u Mitsubishi-ju).

LANCER RALLIART - VEŠTINA I SNAGA

Moćno-inspirativni Lancer Ralliart je rodjen u belom usijanju trkačkog uspeha na najvišem nivou. Ralliart je Mitsubishijevo moto-sport odeljenje i pokretačka sila iza mnogih pobeda u najtežem od svih moto-sport takmičenja - Svetskom reli šampionatu (World Rally Championship).

Da bi uspelo u ovom izazovnom okruženju, vozilo mora da bude izuzetno pokretjlivo, nesalomivo čvrsto, nepogrešivo pouzdano i obdareno neverovatnim performansama.

 
   << POČETAK PREDHODNA 1  2 SLEDEĆA KRAJ >>