NOVI LANCER SPOTRBACK - Strana 2

NOVI LANCER SPOTRBACK - Strana 2

OBLIKOVAN ZA AKCIJU

Lancer Sportback iz svakog ugla odiše snagom i stilom. Podignuti mišićavi profil i prošireni lukovi točkova izražavaju njegovu uzbudljivu voznu dinamiku. Dugačak poklopac motora i strmo ukošeni vetrobran još više naglašavaju njegovu sposobnost da oduševi na putu, što je osećaj dodatno pojačan širinom automobila. A prednja rešetka, nadahnuta izgledom borbenih mlaznih aviona, pojačava poruku – Lancer Sportback je stvoren za otvoreni put.

Pokretačka snaga

Pariski sajam automobila 2008 - ili Mondial de L'Automobile – bio je za MMC poput putovanja kroz vreme, na kojem je kompanija proslavila 35 godina imena Lancer i 30 godina prisustva na francuskom tržištu.

 

Drive@earth

Mitsubishijeva strategija kuće za lične automobile srednjih dimenzija za evropsko tržište, se temelji na ujedinjavanju sportskog nasleđa s ekološki orijentisanim inicijativama pod novim globalnim motom drive@earth.

Kroz moto Drive@earth MMC je želeo izraziti dvojnost osobina automobila u sloganu koji će objediniti stogodišnje vrednosti kuće i predanost budućnosti; u slogan koji će odraziti uvek prisutnu misiju MMC na globalnom nivou:

  • 'Drive' označava tradicionalnu predanost MMC omogućavanju vrhunske vozne dinamike i užitku u vožnji, te pokretljivosti.
  • '@' označava sveprisutni domen naše svakodnevnice.
  • 'earth' označava izvor života, sam život i jedinstveno mnoštvo pejsaža koje nam naša planeta nudi da ih otkrijemo.

MMC kao ideal vidi sinergiju između dinamičnih i ekoloških performansi, te najavljuje dalji razvoj tehnologija koje će u jednakoj meri pokazati koliko je kući stalo do okoline izvan automobila i do putnika u automobilu; od električnog vozila i-MiEV koje ne stvara nikakve štetne emisije, pa sve do novih tehnologija vezanih za automobile s dizelskim motorom.

Oblik i sadržaj, osnova je razvojnog plana Mitsubishi Motors-a za godine koje dolaze, nova familija modela Lancer 'Project Global', a posebno dve verzije: Lancer Sportback (koji je imao svetsku premijeru na Paris Motor Show 2008 godine) i Lancer Ralliart (koji je tada imao evropsku premijeru) osnova su za ovu tvrdnju.

Povezujući strateške faktore modela Lancer Sedan i Lancer Evolution, ova dva uslovno nova modela Lancer-a postala su pokretačka snaga udarne strategije Mitsubishi Motorsa za lične automobile za samo srce evropskog tržišta (na kojem se Mitsubishi Motors nada da će ostvariti čak 50% od ukupne prodaje u vremenu koje dolazi)

 

Lancer Sportback:

  • 'Najevropskiji' od svih modela Lancer (Sportback = 70% ukupne prodaje modela Lancer u regiji / Evropa = 70% ukupne globalne prodaje modela Lancer Sportback).
  • Jedinstveni 'sports hatch' format nudi sasvim novu varijantu popularne verzije hatchback s 5 vrata – u skladu sa sportskim stavom kuće Mitsubishi.

Lancer Ralliart:

  • Sprega između modela Lancer i Lancer Evolution upotpunjava familiju sportskih modela Lancer po prvi put od kasnih 1980-ih.
  • Kao najbolje sredstvo da se sportska poruka i nasleđe Mitsubishi-ja prenese široj javnosti, ovaj model poseduje osobine i vrednosti jednake onim modelima Lancer-a koji se u gami nalaze iznad njega, kao i modela Lancer Sedan i Lancer Sportback koji se u gami nalaze ispod njega, te ih tako povezuje.

U skladu s filozofijom Drive@earth u segmentu C/D, modeli Lancer (Sedan i Sportback) od 2010 godine biće opremljeni Mitsubishi-jevim motorom 4N13: novim motorom kojeg je kompanija Mitsubishi Heavy Industries stvorila prema regulaciji Euro 5, a koji je u Evropi predstavljen u proljeće 2009 godine.

Lancer Sportback: Sports Hatch

Model Lancer Sportback ustvari je serijska verzija izvanredno prihvaćenog konceptnog modela Concept-Sportback iz 2005., a dizajniran je za evropsko tržište na kojem je format s 5 vrata uvek vrlo popularan (75% prodaje u segmentu C, među 5 najprodavanijih u Evropi) i predstavljen u verziji sports hatch koju Mitsubishi vidi kao bolju zamenu tradicionalne i isključivo funkcionalne verzije hatchback.

Dugačak 458.5 cm (u poredjenju s 457 cm koliko je dugačak model Lancer Sedan), Lancer Sportback ujedinjuje stil i impozantnost sa dosta fleksibilnosti (podesiva visina poda u prostoru za teret, mogućnost sklapanja stražnjeg reda sedišta, ...) umesto pukog naglašavanja prostranosti unutrašnjeg prostora (između 288 l – ili 344 l kad je pod prostora za teret spušten – do 1,394 l – merenja VDA).

 

Sportske ambicije modela Lancer Sportback izražene su njegovim klinastim oblikom, naglašeno oštrim linijama, impozantnošću koja je rezultat odnosa dugačke osovine točkova i širokog razmaka između točkova, visokim zadnjim delom i vrlo izraženim zadnjim krovnim spojlerom, pa je Lancer Sportback jasan odraz vizije Mitsubishi Motors-a za fleksibilan sportski automobil u segmentima C i D, koji se u mnogočemu razlikuje od tradicionalnih modela hatchback.

Morski psi i borbeni avioni

Rezultat je filozofije koja stoji iza modela Lancer Sportback i nova verzija poznate Mitsubishi-jeve prednje rešetke Jet Fighter, koja na ovom modelu ima pun oblik, hromirani okvir i matirano je crne boje. Prvi put predstavljena u dvojnom obliku na modelu Lancer Sedan, rešetka Jet Fighter ovoga puta ima sasvim novi vizuelni identitet i prisutna je na skoro svim modelima kuće.

Ova rešetka koja je u dizajnu modela Lancer prisutna već od ranih faza razvoja iz 2003., takozvana Jet Figher rešetka nadahnuta je otvorima za vazduh mlaznih borbenih aviona F-2 koje proizvodi Mitsubishi Heavy Industries Ltd..

Krovno krilo

Zadnji deo modela Lancer Sportback sledi dizajnersku temu istraženu 2005. u modelu Concept-Sportback sa zadnjim vratima koja se vrlo brzo otvaraju i 'krovnim krilom' karakterističnim za modele Sportback (serijska oprema za sve verzije, boja spojlera u boji karoserije)

 

Baš kao i njegova braća s vratima hatchback, Lancer Sportback je zamišljen kao jedinstven od početka do kraja, uz dašak fleksibilnosti i impozantnosti kao dodatak prepoznatljivom obliku:

  • I ovde se kruta struktura bočnih delova automobila proteže od prednjih svetala pa sve do zadnjih vrata koja se vrlo brzo otvaraju i do 58°, iznad kojih se smestio karakteristični zadnji krovni spojler – krovno krilo koji je deo serijske opreme.
  • Pričvršćeno s obe strane pored zadnjih svetala, krovno krilo omogućava stvaranje stabilnog strujanja vazduha, čime se aerodinamički otpor i odizanje zadnjeg dela automobila od puta svede na minimum jer se oko zadnjeg dela automobila ne stvaraju vazdušni vrtlozi.

Klin

  • Srednji deo automobila određen je pretapanjem jasnih i čistih izvijenih linija prednjeg dela u linije boka visokog profila oblika klina. Od izduženog prednjeg dela s koso postavljenim vrhom oblika nosa morskog psa, silueta automobila glatko teče preko čistih linija krova do naglo odsečenog zadnjeg dela.
  • Pažljivo smeštena da bi se postigla delikatna estetska ravnoteža s relativno visokim telom automobila, linija pojasa nalazi se dosta visoko, stvarajući tako dinamičku napetost i energiju koje su u suprotnosti s površinama unutrašnjih panela i igrom svetla i sene koje one stvaraju.
  • Dugačka osovina točkova, naglašen prednji deo oblika nosa morskog psa, veliki i zaobljeni lukovi točkova i zadnji deo koji se naglo spušta zajedno stvaraju klinasti oblik modela Lancer Sportback, omogućavaju mu da leži nisko na putu i nagoveštavaju njegovu voznu dinamiku.
  • Utisak dinamičnosti dodatno izražavaju izraženi štitnici točkova koji odražavaju rally nasleđe modela, a u verzijama Ralliart i u najskupljim verzijama Sportback-a posebno naglašavaju točkove prečnika 18'' od lagane legure na inače besprekorno glatkoj silueti.
  • Izdužena zadnja kombinovana svetla dodatno proširuju automobil jer se obavijaju oko zadnjih štitnika točkova. Svojevrsni samostalni dizajnerski element, ta svetla jasno ocrtavaju razgraničenje između linija branika i štitnika točkova koja teče paralelno s otvorom zadnjih vrata.

Prava veličina

Otpočetka zamišljen kao 'punokrvni' sports hatch model s 5 vrata, Lancer Sportback ima vrlo uravnotežen profil koji daje verodostojnost njegovim težnjama za smeštaj unutar segmenata. Dugačak 458.5 cm (i time duži od modela Lancer Sedan za 1.5 cm), Lancer Sportback se u stvari smešta tačno između segmenata C i D evropskog tržišta i nudi privlačan spoj sportskog stila i prostrane unutrašnjosti u razumnim dimenzijama. Ove dimenzije odraz su prohteva evropskog i američkog tržišta, pa iako predviđaju i više nego dovoljnu širinu i visinu, ne insistiraju na nepotrebnom povećanju dužine, a unutrašnjost ukupne dužine od 171.5 cm svejedno je izvanredno udobna i iskoristiva.

Da bi se ispunilo obećanje fleksibilnosti, Lancer Sportback nudi:

  • Podelu zadnjeg reda sedišta u odnosu 60:40, čime se postiže fleksibilnost zadnjeg prostora za teret jer je moguće sklapanje sedišta (najmanja dužina: 137.9 cm).
  • Podesivu visinu poda prostora za teret, čime se omogućava izbor između maksimalnog kapaciteta prostora za teret ili sklapanje zadnjeg reda sedišta i stvaranje ravnog poda u zadnjem prostoru.
  • Mogućnost promene kapaciteta prostora za teret (od 344 l (sa ili bez subwoofera) do 1,394 l kad je ceo zadnji red sedišta sklopljen (mere VDA).
  • Funkciju automatskog sklapanja zadnjeg reda sedišta ručicom one-touch (sistem sličan onome kod modela Outlander).
  • Dodatne bočne prostore za manje objekte sa zatvaranjem na obe strane prostora za prtljag (osim kad je ugrađen subwoofer).
  • Otvor sa vratancima za pristup Active Center Differential za jednostavnost održavanja i bolju estetiku.

Potpun sigurnosni paket

Novi Lancer Sportback na putu je u svom elementu, a kao i svi modeli iz familije Lancer svoje putnike u slučaju nesreće štiti jednim od najopsežnijih paketa sigurnosne opreme u segmentu, koji uključuje i pun paket do čak 9 vazdušnih jastuka (dostupnost zavisi od modela i tržišta):

  • 2 napredna dvostruka prednja vazdušna jastuka za vozača i suvozača sa senzorima koji otkrivaju da li je sedište popunjeno i prema tome da li je aktivacija potrebna ili nije, te sa sistemom koji reguliše pritisak naduvavanja i prilagođava ga jačini udarca.
  • 2 serijski ugrađena bočna vazdušna jastuka za prednji red sedišta.
  • 2 vazdušna jastuka koji se spuštaju odozgo (Beleška: ova dva vazdušna jastuka mogu se računati kao četiri, jer istovremeno štite putnike na prednjem i zadnjem redu sedišta, pa se time ukupan broj vazdušnih jastuka povećava sa 7 na 9).
  • 1 vazdušni jastuk u visini kolena vozača koji se naduva u početnoj fazi udarca da bi zaštitio noge vozača. Ograničavanjem kretanja donjeg dela tela vozača, ovaj jastuk povećava učinkovitost predzatezača sigurnosnog pojasa i vazdušnog jastuka.

Podsetimo, Lancer je osmišljen s ciljem dobijanja 5 zvezdica prema regulativi EURO-NCAP (tesitranja obavljena unutar kuće).

Lancer Ralliart: karika koja nedostaje...

Za svoj 35. rođendan familija Lancer odlučila je da oda počast svome nasleđu, i to ne samo opštim konceptom proizvoda i integracijom modela Evolution, već i uvođenjem dva modela Ralliart.

Modeli Lancer Ralliart služe kao nit koja povezuje modele Lancer i Lancer Evolution; pristupačniji su od modela Lancer Evolution, ali i jači od modela Lancer Sedan / Lancer Sportback, te nadilaze i sportske gene i nasleđe imena da bi familiju Lancer učinili potpunom po prvi put od 1980-ih.

 

Tehnologijom i izradom model Lancer Ralliart smešta se između modela Lancer Sportback / Lancer Sedan i Lancer Evolution:

  • Dizajn: ima čelično telo i točkove modela Lancer, ali i aluminijumski poklopac motora modela Lancer Evolution, koji uključuje i dva ventila i NACA voda, pa je lakši za 7.9 kg.
  • Motor: verzija novog motora modela Lancer Evolution 4B11 2.0 l Turbo MIVEC bez sportskog ugađanja: 240 KS pri 6.000 obr/min i 353 Nm pri 3.000 obr/min (u poredjenju sa 295 KS pri 6.500 obr/min i 366 Nm pri 3.500 obr/min)
  • Kutija menjača: slična kutiji menjača dual clutch TC-SST modela Lancer Evolution, ali bez načina vožnje Super Sport.
  • Šasija: sistem Permanent 4-Wheel Drive (AWC), ali manje sofisticiran nego onaj ugrađen na model Lancer Evolution (nema Active Yaw Control i Sport ABS).
  • Kočnice: poboljšan kočioni sistem modela Lancer sa prednjim ventiliranim twin pot diskovima i većim glavnim cilindrom...
  • Dostupan u verzijama sa 4 ili 5 vrata.

Modeli Lancer Sportback i Lancer Ralliart nude mnogo za razumnu cenu, raspolažu opsežnom listom opreme (dostupnost zavisi od modela i tržišta):

  • Audio sistem 650 W Rockford FosgateTM premium.
  • Hard disk drive od 40 GB i LCD monitor od 7'' za navigacijski sistem.
  • Hands-free sistem za mobilne telefone kompatibilan sa sistemom BluetoothTM.
  • Automatski nadzor nad svetlima i brisači prednjeg stakla sa senzorima za kišu.
  • Podesiva prednja svetla.
  • Electronic Total Automobile
  • Control System (ETACS)
  • Sistem Emergency Stop Signal (verzije Sportback i Sportback Ralliart)
   << POČETAK PREDHODNA 1  2 SLEDEĆA KRAJ >>